Strona główna  //  Aktualności  //  Pierwsza w Kamiennej Górze gra miejska

W najbliższą sobotę (30 czerwca) o godz. 10.00 odbędzie się pierwsza w Kamiennej Górze gra miejska zorganizowana przez Księgarnię Atena oraz tygodnik i portal powiatowa.info. Szlak baśni obejmie Muzeum Tkactwa oraz kilka punktów w mieście,
w których na drużyny graczy czekać będą baśniowe postacie.

W zabawie mogą wziąć udział dzieci w wieku 9-12 lat z rodzicami lub same dzieci, ale konieczna będzie wtedy zgoda rodziców lub opiekunów na udział w grze. Drużyny mogą być kilkuosobowe, a w tych drużynach, gdzie braknie dorosłego, organizatorzy postarają się o opiekuna.

 

W każdym z wyznaczonych punktów na Szlaku Baśni gracze rozwiązywać będą zagadki i wykonywać zadania, dzięki którym otrzymają hasła i instrukcje do dalszej gry. Jednym z zadań dla graczy będzie uwolnienie porwanego przez rycerzy burmistrza. Wygra ta z drużyn, która dzięki instrukcjom odnajdzie wszystkie zaginione fragmenty Magicznej Księgi oraz zgromadzi największą liczbę punktów od bajkowych bohaterów. Gra odbędzie się w okolicach strefy miejskiej ograniczonego ruchu, czyli w okolicach rynku i ratusza.

Rejestracja drużyn odbywać się będzie od piątku w Księgarni Atena. Finał gry, odczytanie tekstu Księgi, ogłoszenie zwycięzców oraz dodatkowe konkursy będą miały miejsce nad kamiennogórskim zalewem w sobotę o godz. 14.00. Będą nagrody i liczne niespodzianki.

Legenda Księgi
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, w odległym Rzeszowie, powstała magiczna Książka, która była bramą do świata baśni. Przebywanie w krainie czarownic, piratów i szalonych rycerzy sprawiało, że nawet najnudniejszy dzień stawał się porywającą przygodą. W zaczarowanej krainie podróżnicy otrzymywali wiele darów, które potem przydawały się w rzeczywistym świecie. Niestety, złośliwe czarownice postanowiły popsuć dzieciom możliwość podróżowania do tej niezwykłej krainy i rozerwały Księgę na trzy fragmenty, a potem skrzętnie ukryły je na granicy światów. Okazało się jednak, że nie wszystkie czarownice chciały szkodzić odwiedzającym Krainę Baśni. Dobre czarownice pozostawiły odważnym, młodym ludziom szereg wskazówek, jak odnaleźć poszczególne części księgi i złożyć je w całość. Szczelinami czasu, pozostawionymi przez dobre wiedźmy, zaczęły przenikać do naszej rzeczywistości baśniowe stworzenia. Upodobały sobie one stary gród Kamienną Górę. W tym tajemniczym mieście, nie wiadomo skąd, pojawili się piraci, czarownice i rycerze. Wszyscy oni znają na pamięć nieskładnie rymowaną przepowiednię o pierwszym dniu wakacji…

Gdy nadejdzie ten dzień,
kiedy szkoła pójdzie hen
śmiałków młodych tłumy całe
na wyprawę pójdą w chwale
i odnajdą Księgi części
wszystkim śmiałkom się poszczęści!

Złe czarownice jednak nie będą próżnowały. Odnajdą miejsca ukrycia informacji i postarają się swoimi czarami utrudnić śmiałkom odnalezienie drogi do miejsc, gdzie ukryły fragmenty Księgi…
 

Początek przygody
Istnieje w Kamiennej Górze miejsce, gdzie rozpoczynają się niezwykłe podróże do krain fantazji, baśni, wiedzy lub przyjemności. Jest to niewielkie pomieszczenie wypełnione półkami, na których znajduje się niezliczona ilość magicznych przedmiotów. Każdy z nich jest inny, mają one rozmaite rozmiary, jednak w każdym mieści się jakiś świat równoległy. Miejsca pilnuje najmądrzejsze dziecko Zeusa, które swoją mocą otworzy przed śmiałkami szlak prowadzący do  Księgi. Zanim jednak szlak się otworzy, konieczne będzie rozwiązanie zagadki. Jeśli podróżnicy dobrze sobie poradzą, zostaną wyposażeni w instrukcje, które powiodą ich do kolejnego miejsca, w którym ukryto informacje o Księdze.

Początek przygody zaplanowany jest w sobotę, 30 czerwca, o godz. 10.00 w miejscu, którego  pilnują słudzy Ateny. Tam też można zarejestrować swój udział
w grze oraz uzyskać dodatkowe informacje.

JR




Do góry